ترکیب رسمی بندی زیر گنبد، مقرنس گچی و نقاشی زیر گنبد
در صورت روی هم افتادن تصاویر مجددا صفحه را بارگزاری نمایید.
در صورت روی هم افتادن تصاویر مجددا صفحه را بارگزاری نمایید.
گنبد و گلدسته سازی لطیفی
09122480802
آدرس کارخانه: تهران، رباط کریم ، جاده وهن آباد ، بین نوده اول و دوم، جنب نمایندگی ماشین سنگین داف سرویس، کارگاه گنبد و گلدسته سازی لطیفی
ساخت صفر تا صد شبستان مسجد حضرت ابوالفضل در تهران ، واقع در پروژه سما واقع در همت غرب، بزرگراه خرازی ، آبشار تهران ، شهرک شهید باقری ، بین برج های سما
این مسجد توسط بنیاد تعاون سپاه به شرکت عمران ظفر کار و از شرکت عمران ظفرکار به شرکت رزمنده واگذار شد.
و پروژه ساخت سردرب ، کاشی کاری ها و همچنین گنبد پروژه به گنبد سازی لطیفی با مدیریت مهندس ساسان لطیفی محول گردید و در سال 1396 به اتمام رسید.
شبستان پروژه با استفاده از دو لایه استراکچر فلزی با رسم بندی 8 بر روی مقطع مربعی ساخته شده و تمام اسپر های گنبد ، پا باریک ها رسمی بندی گنبد و …. دارای عمق بوده و سپس داخل آن نقاشی سنتی مخصوص مساجد و تذهیب استفاده شده است.
گنبد و گلدسته سازی لطیفی سازنده انواع گنبد و گلدسته مساجد ، کاشی کاری مساجد ، نقاشی سنتی ، نقاشی گنبد، ساخت انواع گنبد سبک ، ساخت انواع گنبد های استیل و….
گنبد سازی/گلدسته سازی/گنبد مسجد/گلدسته مسجد/خرید گلدسته/فروش گلدسته/خرید گلدسته مسجد/گنبد و گلدسته/گنبد و گلدسته مسجد
مراحل ساخت گنبد مسجد سما
-1ایجاد استراکچر و تیر و ستون های ابتدای کار برای ساخت گنبد
-2نورد نبشی های گنبد برای رسمی بندی سه بعدی زیر گنبد
-3اجرای استراکچر گنبد و وصل کردن رسمی بنده به استراکچر گنبد
-4میلگرد کشی گنبد
-5رابیستس بندی گنبد
-6اجرای ضد زنگ آهن آلات گنبد
-7گچ کاری و گچ بری گنبد
-8اجرای زیر سازی کتیبه و مقرنس گچی
-9خطاطی طرح طبق ابعاد موجود در کار زیر گنبد
-10سوزن زنی خط و اجرا روی قسمت آیه گچی
-11 کشته بری و گچ بری آیه گچی
-12 قالب گیری مقرنس گچی
-13ساخت و نصب مقرنس گچی دور گنبد
-14نقاشی سنتی زیر گنبد مسجد
-15اجرای رنگ کتیبه آیه گچی دور تا دور گنبد
گنبد سازی/گلدسته سازی/ساخت گنبد/گلدسته سازی فروردین/گنبد سازی فروردین/گلدسته سازی سید/گلدسته سازی عرب/گلدسته سازی برادران فروردین/گنبد سازی
آموزش رسمی بندی
2-5 )طریقه ترسیم کاربندی بر اساس شواهد موجود در طومارهای متعلق به میرزا اکبر، معمار دوره قاجار، که هم اکنون در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن موجود می باشد، در گذشته برای معرفی و رسم کاربندی از تصویر پالن استفاده شده است. در بعضی از این تصاویر پالن کامل کاربندی و در بعضی نیز یک چهارم پالن کاربندی ارائه شده ً است. معموال در مجاور پالن، تصویری نیز از نمای قوس سازنده تیر طاق آورده شده است )نجیب اوغلو، 1379 ،21 .)در دوره های بعد نیز روش استفاده از تصویر پالن مرسوم بوده است، در حال ً از همین شیوه استفاده می شود. حاضر نیز تقریباً از همین شیوه استفاده می شود
3-1-1-1 )کاربندی رسمی منفرد یک پا زمانی که کاربندی رسمی )قالب شاقولی( دارای حداقل دو تیر طاق دو پا بر زمین موازی با یکدیگر باشد و در زمینه مستطیل یا 6 مربع قرار گیرد کاربندی حاصله را کاربندی رسمی منفرد یک پا نامیده ایم. در این گونه برخی از اجزاي کاربندی از آنجایی که در محدوده پالن قرار نمی گیرند، حذف می شوند )تصویر 7.